W związku z obchodami Światowego Dnia Mycia Rąk - Global Handwashing Day właściciel marki Tork, grupa Essity przeprowadziła badania dotyczące mycia rąk. Zadane pytania, jak i rezultaty przeprowadzonej ankiety, mogą zaskakiwać. Tork przyczynia się również do poszerzania świadomości o konieczności przestrzegania higieny oraz jej propagowaniu - jest partnerem w obchodach wspomnianego dnia. Okazuje się, że wśród ankietowanych osób z sześciu różnych krajów, większość odpowiedzi była zgodna i prowadząca do wniosków, że mycie rąk przyczynia się nie tylko do dbania o zdrowie swoje oraz innych, ale również podwyższa poziom satysfakcji współpracowników, pozytywnie wpływa na to jak czują się i zachowują ludzie wokół nas. Jakie zagadnienia obejmowało to niecodzienne badanie?
Dla kogo myjesz swoje ręce? - to jedno z pytań, na które odpowiedzieli ankietowani. Jak się okazuje, około osiemdziesięciu procent ludzi odpowiedziało, że robi to dla własnego zdrowia i zachowania higieny, zaś jedynie jedna z około dziesięciu osób dla kogoś innego. Jednocześnie dwadzieścia pięć procent przyznaje, że ręce myliby częściej, jeżeli wiedzieliby że może mieć to pozytywny wpływ na innych ludzi. Dbanie o higienę dłoni ma wpływ na innych ludzi, kiedy zaś człowiek zacznie się nad tym zastanawiać, może to skłonić go do zmiany przyzwyczajeń. Nadal nawet w społeczeństwach ze stałym dostępem do wody i środków higieny istnieje problem z właściwym myciem rąk, jak również jego odpowiednią częstotliwością. Dłonie powinny być myte z użyciem mydła przez około 20-30 sekund, następnie osuszone. Najbardziej higienicznym sposobem na ich osuszanie jest jednorazowy ręcznik. Badania dowodzą, że kobiety myją ręce o około 30% częściej niż mężczyźni.
Czyste ręce według przeprowadzonej ankiety sprawiają, że czujemy się pewniej w kontaktach międzyludzkich, zwłaszcza kiedy mamy pewność, że osoba której mamy uścisnąć dłoń zachowuje odpowiednią higienę. Mogą zatem również wpływać na rozwój firm - około 40% pracowników etatowych chciałoby. aby w miejscu pracy było większe przywiązanie do higieny rąk, 30% przyznaje, że czuliby się lepiej gdyby współpracownicy dokładnie myli dłonie. Jeszcze większe znaczenie ma to dla klientów restauracji, gdy mowa o osobach przygotowujących czy przynoszących jedzenie. Światowy Dzień Mycia Rąk w 2018 roku przypadał 15 października. Essity wraz z marką Tork, jako czołowy producent skutecznych rozwiązań higienicznych jest sponsorem akcji wspierającej podnoszenie poziomu świadomości ludzi dotyczącej znaczenia mycia rąk przy użyciu mydła.