Masz pytanie? tel: 733 888 555 e-mail: sklep@higieniczny.pl
» Jednostki budżetowe - odroczony termin płatności » Indywidualna wycena inwestycji dla firm
Kontakt

kontakt ze sklepem

Łazienka hotelowa - funkcjonalne i stylowe wyposażenie łazienki hotelowej 0
Łazienka hotelowa - funkcjonalne i stylowe wyposażenie łazienki hotelowej

Niezależnie od standardu obiektu, wyposażenie łazienki hotelowej to nieodłączny element każdego projektu budynku. To co znajdzie się w pomieszczeniu, będzie stanowiło bowiem zarówno o funkcjonalności, liczbie przyznawanych gwiazdek hotelowych, jak i o zadowoleniu gości, którzy w łazience spędzą z pewnością sporo czasu.

A hotel to przecież nic innego, jak miejsce, które najczęściej odwiedzamy z wyboru. Dlaczego więc decyzja miała by paść na najgorszy z możliwych? Wybierając się na wakacje lub podróż poślubną, mamy na szczęście możliwość wcześniejszego obejrzenia obiektu na zdjęciach, w sieci i zapoznania się z opiniami poprzednich gości. Opinie te dotyczą zarówno obsługi hotelowej, czystości, jak i jakości serwowanego jedzenia. Jak się jednak okazuje, szczególną uwagę, goście zwracają jednak na wyposażenie łazienki hotelowej i jej higieniczność. Są to przeważnie osoby, spędzające wakacje z dziećmi, dla których liczy się wygoda i funkcjonalność lub te, korzystające z hoteli w ramach delegacji. Wtedy łazienka hotelowa jest dla nich miejscem, w których przygotowują się na ważne spotkania i konferencje.

Goście, (którzy ostatnio bywają bardzo wymagający), dzięki takiemu stałemu podglądowi, mogą porównywać hotele i wybierać najlepsze z nich. Dlatego hotelarze, ubiegając się o jak największą liczbę klientów, dokładają wszelkich starań, by najczęściej eksploatowane strefy publiczne, takie jak łazienki hotelowe czy restauracje, były na bardzo wysokim poziomie.

Aranżacja łazienki hotelowej to zatem inwestycja, na której nie warto oszczędzać już na pierwszym etapie projektowania. Dobre akcesoria hotelowe do łazienki w połączeniu z nowoczesnym wnętrzem, szybko przełożą się bowiem na prestiż całego hotelu i brak wolnych pokoi.

Łazienka hotelowa – uregulowania prawne

Decydując się jednak na budowę i prowadzenie hotelu, warto skorzystać z usług profesjonalistów, którzy prócz wiedzy technicznej, mają także na uwadze uregulowania prawne, dotyczące danych pomieszczeń w hotelu. Każdy obiekt, udostępniany dużej liczbie osób, musi bowiem spełniać wszystkie niezbędne warunki bezpieczeństwa i stwarzać praktyczne kryteria użytkowania.

Uregulowania prawne łazienek w hotelach, dotyczą zarówno położenia, jak i wyposażenia. W Polsce, łazienki hotelowe muszą znajdować się w każdym pokoju, wybudowanym po 2004r oraz w starszych hotelach o standardzie 3,4 i 5 gwiazdek. W hotelach jedno- i dwugwiazdkowych, czyli tak zwanych hotelach ekonomicznych, które zostały otwarte przed 2004 rokiem, dopuszcza się możliwość umieszczania wspólnych łazienek na korytarzach. W takiej sytuacji, prysznic nie może jednak przypadać na więcej niż 15 osób w hotelach o najniższym standardzie i na 10 osób w hotelach dwugwiazdkowych.

Ponadto w każdym hotelu, niezależnie od kategorii, musi być całodobowy dostęp zarówno do zimnej jak i ciepłej wody, a jednostki apartamentowe powinny posiadać dodatkowe WC, najlepiej w części wejściowej.

„Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie”określa również ściśle wyposażenie łazienek hotelowych. Dotyczy ono zarówno łazienek w części mieszkalnej, ogólnodostępnej przy recepcji czy restauracji, a także łazienek dla osób niepełnosprawnych.

Obowiązkowe wyposażenie łazienek hotelowych w jednostkach mieszkalnych

  • Kabina natryskowa lub wanna z baterią i natryskiem. Oba warianty powinny posiadać zabezpieczenie antypoślizgowe, w postaci specjalnych płytek podłogowych, mat lub dywaników oraz osłony natryskowe, zapobiegające nadmiernemu chlapaniu.

  • Oświetlona umywalka z blatem lub półka użytkowa na podręczne kosmetyki. Minimalna szerokość umywalki to 50cm.

  • WC z wbudowaną lub klasyczną, kompaktową spłuczką.

  • Lustro z górnym lub bocznym oświetleniem.

  • Uniwersalne gniazdo elektryczne z osłoną, montowane najlepiej przy umywalce. Niezbędne do użycia maszynki, prostownicy lub elektrycznej szczoteczki do zębów.

  • Pojemnik na śmieci, wykonany z niepalnego lub trudnopalnego materiału.

  • Wieszaki na ręczniki, montowane przy wannie lub natrysku.

  • Mydelniczka lub mały dozownik do mydła w płynie.

  • Papiernica.

  • Dodatkowe akcesoria łazienkowe do hotelu takie jak: Suszarki hotelowe do włosów, ręczniki kąpielowe, waga osobowa ( w hotelach cztero- i pięciogwiazdkowych)

Wyposażenie łazienek hotelowych w częściach pobytowych, ogólnodostępnych

Części ogólnodostępne w hotelu, czyli tak zwane „części pobytowe” to między innymi strefa przy recepcji, w lobby lub na tarasie. Akcesoria hotelowe do łazienki, która ma służyć większej liczbie osób powinny zatem różnić się od tych montowanych w pokojach. Łazienka hotelowa w tej strefie jest bowiem bardziej narażona na wzmożone natężenie ruchu. Wyposażenie łazienki w hotelu powinno być więc zdecydowanie bardziej trwałe, praktyczne i ekonomiczne.

Otóż, przede wszystkim powinny to być osobne pomieszczenia dla kobiet i mężczyzn, a w nich:

  • umywalki osadzone w blacie lub nablatowe wraz z baterią

  • Kompaktowe WC (najlepiej więcej niż jedno)

  • lustro

  • dozownik do mydła w płynie lub pianie

  • suszarka do rąk lub podajnik na ręczniki papierowe

  • trudnopalny kosz na śmieci

Wyposażenie hoteli - łazienka dla osób niepełnosprawnych

Osoby niepełnosprawne to grupa ludzi, która wymaga wyjątkowego traktowania. Najważniejsze w ich przypadku jest przede wszystkim bezpieczeństwo i komfort, eliminujący poczucie dyskryminacji. Rozporządzenia, dotyczące wyposażenia sanitarnego łazienek nie dotyczą więc wyłącznie hoteli, a nałożone są z góry na większość obiektów publicznych, w których mogą pojawić się osoby o ograniczonej sprawności.

Hotel obciążony jest jednak kilkoma dodatkowymi warunkami, które skutecznie ułatwiają niepełnosprawnym pobyt. Mianowicie, hotel powinien posiadać odpowiedni podjazd dla wózków inwalidzkich i adekwatnie obniżoną ladę recepcji. Obowiązkowe są także windy oraz ciągi komunikacyjne, tworzone przez uchwyty dla niepełnosprawnych. Takie poręcze dla niepełnosprawnych sprawnie likwidują również bariery architektoniczne wewnątrz budynku i pomagać także osobom starszym w przemieszczaniu się.

Wymogi kategoryzacyjne nakazują właścicielom hoteli zagospodarowanie także przynajmniej jednego (na pięćdziesiąt jednostek mieszkalnych) pokoju, dostosowanego do niepełnosprawnych. Taki pokój powinien posiadać odpowiednią przestrzeń manewrową, dla osób poruszających się na wózkach i dostosowaną wysokość łóżek, zbliżoną do poziomu siedzenia. Dobrze, jeśli materac jest twardy i nie sprawia kłopotów osobom cierpiącym na bezwładność lub paraliż nóg.

Łazienka hotelowa dla niepełnosprawnych powinna być z kolei uważnie zaplanowana, już na etapie projektowania. Każdy błąd może skutkować bowiem narażeniem użytkowników na niebezpieczeństwo i upadki. Najważniejsze jest także dopasowanie wysokości odpowiedniego wyposażenia. WC dla niepełnosprawnych winno na przykład znajdować się na wysokości 40cm, a na każdym rogu powinny być zamontowane poręcze.

Wyposażenie łazienek hotelowych dla niepełnosprawnych to zatem przede wszystkim:

  • siedzisko prysznicowe

  • ruchomy prysznic dla niepełnosprawnych

  • bezprogowy brodzik prysznicowy najazdowy

  • uchylne lustro

  • umywalka dla niepełnosprawnych

  • bateria dla osób niepełnosprawnych (bezdotykowa lub czasowa)

  • WC dla niepełnosprawnych ze specjalną deską

  • uchwyty dla niepełnosprawnych (kątowe, prysznicowe, stałe)

Akcesoria łazienkowe dla hoteli powinny być również dostosowane do osób o innych grupach niepełnosprawności. Dla osób niewidomych lub niedowidzących zaleca się używanie kontrastowych barw podczas urządzania wnętrz oraz odpowiednich oznaczeń w języku Braille'a.

Jak zaprojektować łazienkę hotelową?

Łazienki hotelowe to miejsca, w których gość powinien czuć się komfortowo i swobodnie. Dobrze, jeśli taka łazienka daje również poczucie higieniczności i spełnia wymagania funkcjonalne użytkowników w różnym wieku. Wyposażenie łazienki w hotelu powinno usprawniać także pracę personelu sprzątającego i być łatwe w czyszczeniu. W innym wypadku, rotacja gości może zostać znacznie wydłużona.

Projekt łazienki hotelowej należy więc technicznie odnieść zarówno do obowiązkowych, jak i uzupełniających norm hotelowych, zależnych od standardu. Wysokość blatu oraz przestrzenie między-sanitarne powinny spełniać wymogi, osobno dla standardowych łazienek, jak i tych przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych, a kabina prysznicowa powinna być antypoślizgowa i posiadać odpowiednią osłonę. Jednocześnie warto zadbać o zaaranżowanie przestrzeni w każdym szczególe i dostarczenie pozytywnych wrażeń wizualnych, które na długo zapadną w pamięci gości. Jak się bowiem okazuje, ramy kategoryzacyjne, wcale nie muszą ograniczać kreatywności i polotu architekta, dla którego hotelowe łazienki będą z pewnością dużym wyzwaniem.

Stonowane i neutralne kolory

Dla architekta jedynym ograniczeniem może być dobór kolorystyki wnętrza łazienki. Gość ma się w niej czuć zrelaksowany i odprężony, dlatego nie warto przytłaczać go jakimkolwiek nadmiarem krzykliwych barw. Warto wybierać jasne, rozświetlające kolory, które nie tylko optycznie powiększą przestrzeń, ale także dadzą większe poczucie . Neutralna kolorystyka to natomiast nie tylko popularna i ponadczasowa biel, ale także odcienie szarości, beżu, o gładkich i zdobionych strukturach. Na topie jest także beton architektoniczny, płytki geometryczne oraz drewniane dodatki. Najważniejsze jednak, by łazienki hotelowe były integralną częścią całego hotelu i współgrały z otoczeniem, zarówno pod względem stylu, atrybutów estetycznych, jak i standardu wyposażenia.

Odpowiednie oświetlenie

Światło w łazience hotelowej odgrywa dużą rolę, szczególnie dla kobiet, które potrzebują wykonać pełny makijaż, czy ułożyć włosy. Światło wpływa również na przestrzeń i cały odbiór wnętrza, dlatego jego barwa, moc i źródło muszą zostać skrupulatnie przedyskutowane.

Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście okno w łazience, które zapewni całodzienny dostęp naturalnego światła słonecznego. Niestety, w większości standardowych hoteli, pokoje posiadają okna wyłącznie w części sypialnianej. Łazienka hotelowa jest bowiem umieszczana w głębi budynku. Na kąpiel z widokiem na morze lub park mogą jednak pozwolić sobie osoby, wykupujące pobyt w ekskluzywnych apartamentach hotelowych.

Dobrze przemyślane, powinno być również oświetlenie wokół lustra, na które także zostały nałożone szczegółowe wymogi. Najlepiej jeśli strefa lustra doświetlona jest bowiem bocznym lub górnym światłem, pozwalającym na precyzyjne i wymagające skupienia czynności.

Funkcjonalna łazienka hotelowa

Podczas projektowania łazienki hotelowej należy wstępnie określić profil klienta hotelu. Dobrze ustalić grupę docelową odbiorców i według niej zaaranżować przestrzeń użytkową. Jeśli ma być to hotel typowo weekendowy, delegacyjny, wtedy warto zadbać o ekskluzywny, romantyczny, a zarazem biznesowy wystrój i wyposażenie hoteli. Łazienka typowo wakacyjna, długo-pobytowa będzie z kolei skierowana w dużej mierze dla rodzin z dziećmi i osób starszych, dlatego najważniejsza będzie w niej funkcjonalność i przestrzenność.

Funkcjonalność ma jednak wpływ nie tylko na zadowolenie gości, ale także na łatwość utrzymania czystości i sprawność sprzątania personelu. Łazienka hotelowa powinna być bowiem przede wszystkim nieskazitelnie czysta i zaaranżowana tak, by pokojówki mogły błyskawicznie doprowadzić ją do idealnego stanu przed przybyciem następnym gości. Wyposażenie łazienki w hotelu należy więc ograniczyć do minimum, tak, by nie zawierało przedmiotów, gromadzących nadmiar kurzu i brudu. Płytki ceramiczne powinny posiadać ratyfikowane krawędzie z cienkimi fugami, a umywalka w hotelu powinna mieć gładką i opływową powierzchnię, na której nie osadzi się mydło i inne zanieczyszczenia. Często hotele sięgają także po drobne akcesoria łazienkowe dla hoteli ze stali nierdzewnej, które prócz wyjątkowych właściwości odpornościowych, są także łatwe w czyszczeniu i nie wchodzą w reakcje ze środkami chemicznymi. Są to jednak wyłącznie: kosze na śmieci, papiernice, wieszaki na ręczniki lub dozowniki do mydła, a w łazience dla niepełnosprawnych dodatkowo uchwyty i siedziska. Umywalka do hotelu, WC oraz brodzik czy wanna to z kolei produkty ceramiczne, które wyglądem mają przypominać domowe wyposażenie łazienkowe.

Po wyposażenie sanitarne ze stali nierdzewnej sięgają raczej hotele, narażone na akty wandalizmu, lub pensjonaty i motele o niskim standardzie. Często korzystają z niego przydrożne obiekty noclegowe i bazy, w których nocują między innymi kibice. Mimo, iż stal nierdzewna dobrze się prezentuje, to jednak nie stanowi ona o przytulnym domowym ognisku, o jaki zabiegają hotelarze wysokiej rangi.

Inteligentne rozwiązania dla łazienek hotelowych

Prócz ratyfikowanych płytek dużego formatu i odpowiedniego oświetlenia, dużym zainteresowaniem cieszy się inteligentne wyposażenie hotelowe. Łazienka to bowiem miejsce, które powinno być także, jak najlepiej zagospodarowane logistycznie i ekologicznie.

Na szczęście, dzisiejsza technologia pozwala na zastosowanie ciekawych rozwiązań, które nie tylko redukują koszty firmy, ale także wpływają na zadowolenie gości. Skomputeryzowanie wielu czynności, przynosi za sobą mnóstwo nowoczesnych metod, które wywierają pozytywne wrażenia na gościach, oszczędzają czas i energię pracowników i sprawiają, że łazienka hotelowa staje się godną wizytówką firmy.

Przykładowe inteligentne rozwiązania dla łazienek hotelowych:

  • Kabina hotelowa walk-in – to ergonomiczne rozwiązanie, które jest przede wszystkim łatwe w utrzymaniu czystości. Brak brodzika, a zamiast niego, łatwa w obróbce, antypoślizgowa - ceramika. Najlepiej jeśli będą to płytki z certyfikatem „bosa stopa”. Kabina prysznicowa do hotelu walk-in sprawia, że łazienka wydaje się być bardziej przestronna, nie wymaga stosowania dodatkowych mat antypoślizgowych, a co najważniejsze – jest mniej podatna na uszkodzenia i usterki, redukując poziom napraw i wymiany. Kabina walk-in jest ponadto wyjątkowo elegancka, a odgrodzona wyłącznie jednostronnym parawanem natryskowym, minimalizuje czas sprzątania łazienki.

  • Bezdotykowe dozowniki – to ponadczasowe wynalazki, których głównym producentem jest firma Tork. Gwarantują wygodę i łatwość użytkowania, a bezdotykowy system dozowania zarówno mydła, jak i ręczników papierowych to najbardziej higieniczna metoda pobierania wkładu, niwelująca przenoszenie bakterii i możliwość zakażenia. Bezdotykowe dozowniki z sensorem Intuition posiadają przeważnie wbudowany wskaźnik LED, który informuje ponadto personel sprzątający o konieczności wymiany wkładu.

    Firma Tork proponuje kilka produktów, z elektronicznym systemem dozowania, a w nich:

    - Bezdotykowy dozownik do mydła w pianie Tork Image Design 460009

    - Dozownik do mydła w pianie z sensorem Intuition Tok Elevation 561600/561608 ( w kolorze białym lub czarnym)

    - Elektroniczny dozownik do ręczników papierowych Tork Image Design 460001

    - Automatyczny dozownik do ręczników papierowych Tork Matic 551100/551108 (w wersji białej lub czarnej)

  • Mydło w pianie zamiast mydła w płynie – okazuje się bowiem, że mydło w pianie jest o wiele bardziej wydajne niż mydło w płynie, a zapewnia taki sam efekt higieniczności i świeżości. Mydło w pianie pozwala zaoszczędzić zarówno sam wkład, jak i wodę. Spieniona konsystencja mydła nie wymaga bowiem użycia wody już w pierwszej fazie mycia rąk. Mydło w pianie jest ponadto zdecydowanie bardziej higieniczne niż na przykład mydło w kostce. Trafia bowiem ono bezpośrednio z dozownika na ręce gości, dzięki czemu minimalizuje ryzyko rozprzestrzeniania się chorób. Stosując automatyczny dozownik do mydła w pianie, mamy ponadto gwarancję czystego blatu i posadzki. Mydło dozowane jest bowiem w jednej standardowej ilości i nie kapie z dozownika.

  • Stojaki do dezynfekcji rąk – postawione przy wejściu restauracji hotelowej lub niedaleko recepcji, z pewnością zrobią duże wrażenie na gościach. Będą mieli oni bowiem poczucie bezpieczeństwa i troski, a komfort dezynfekcji rąk przed samym posiłkiem, będzie zdecydowanie wpływał na samopoczucie użytkowników. Popularne stojaki na dozowniki to:

    - Stojak na dozownik Purell Sanitising Station

    - Stojak do dezynfekcji rąk Tork 511055 – z możliwością zamontowania aż 3 różnych dozowników manualnych lub sensorycznych w jednym czasie.

  • Miski ustępowe z regulacją ilości spłukiwanej wody – na takie rozwiązanie pozwalają odpowiednie stelaże, w których można samodzielne ustawić mechanizm spłukujący - na bardziej ekonomiczny, używający na przykład połowy standardowej ilości wody.

  • Tork EasyCube –to, mobilny, inteligentny system dedykowany dużym hotelom. Wgląd ma do niego zarówno personel sprzątający, jak i osoby odpowiedzialne za stan środków chemicznych w obiekcie. Tork EasyCube łączy bowiem ze sobą wszystkie urządzenia łazienkowe, takie jak: kosz na śmieci, dozownik mydła w pianie, czy podajnik na ręczniki papierowe i stale monitoruje poziom ich wkładu. Prócz tego system podaje szacowaną liczbę gości hotelowych i adekwatne wskaźniki zapotrzebowania obiektu na produkty do sprzątania.

    Czujniki, które wmontowane są w dane wyposażenie łazienki hotelowej, na bieżąco wysyłają dane na aplikację mobilną, zainstalowaną w tabletach personelu. Na ekranie tabletu od razu pojawia się alarm, jeśli jakiś dozownik do mydła lub podajnik wymaga uzupełnienia lub jeśli kosz na śmieci wymaga opróżnienia. Dzięki temu interwencja personelu odbywa się wyłącznie w razie potrzeby, co skutecznie redukuje częstotliwość kontroli wkładów.

    Ponadto Tork EasyCube pozwala na stały kontakt pracowników i bieżące odnotowywanie wykonanych czynności. Kierownictwo ma natomiast ciągły wgląd do wskaźników i analiz, aktualizowanych przez system i może skuteczniej i ekonomiczniej planować kolejne dostawy środków czystości.

  • Tork PaperCircle – system przeznaczony dla hoteli, które dbają o środowisko naturalne i chcą poszerzać świadomość problemu zanieczyszczenia środowiska wśród gości. Tork PapierCircle oferuje bowiem usługę recyklingu ręczników papierowych. Dzięki zamontowaniu osobnych pojemników, oznaczonych komunikatem do ponownego przetworzenia, obiekt oddaje zużyty papier do ponownego przetworzenia. Takie rozwiązanie, z pewnością zwróci uwagę gości i nada hotelowi innego wymiaru w oczach użytkowników.

Inteligentne akcesoria hotelowe do łazienek może są początkowo dość dużym kosztem, jednak stanowią inwestycję, której zyski mogą być zauważalne zaledwie po kilku miesiącach. Warto więc sięgać po nowe technologie, gdyż pozwalają oszczędzać, a ponadto są atrakcyjne dla gości.

Uzupełniające wyposażenie łazienki w hotelu

To czy hotel spełnia obowiązkowe wymogi lub sięga także po uzupełniające wyposażenie hoteli, zależy tylko i wyłącznie od dysponowanego budżetu i założeń właściciela. Im więcej udogodnień, tym większy standard hotelu – tak to obecnie działa. Dlatego, w pięciogwiazdkowym hotelu znajdą się na pewno:

  • Suszarki hotelowe do włosów – to urządzenie, które z pewnością ucieszy panie. By spełniała jednak swoje funkcje, musi mieć odpowiednie parametry - najlepiej jeśli będzie mocowana do ściany, za pomocą uchwytu, stanowiącego integralną część urządzenia i będzie posiadała wysoką moc oraz regulację temperatury suszenia. Dobrze, jeśli suszarka hotelowa wyposażona zostanie także w długi przewód, nieograniczający ruchów.

  • Półki na kosmetyki pod prysznicem – nic tak bowiem nie denerwuje, jak konieczność sięgania po kosmetyki, stojące na blacie umywalkowym lub w brodziku.

  • Ręczniki hotelowe – a nawet ich całe zestawy - małe ręczniki do twarzy, duże ręczniki kąpielowe i średnie uniwersalnego użytku, dla każdego gościa po jednym zestawie. Z reguły ręczniki hotelowe mają wzmocnione szwy i wykonane są ze 100% bawełny, odpornej na wysoką temperaturę i częste pranie.

  • Bateria prysznicowa z regulacją wysokości – pozwala zachować komfort kąpieli zarówno niskim jak i wysokim osobom.

  • Kapcie hotelowe – luksusowy towar, który najlepiej sprawdza się po kąpieli. Należy pamiętać jednak, by były zawsze czyste i pachnące.

  • Igielnik – czyli tak zwany zestaw do szycia.

  • Preparaty do czyszczenia obuwia.

  • Przewijak dla niemowląt mocowany na ścianę - (w łazienkach ogólnodostępnych)

Kosmetyki hotelowe

Hotelowe suszarki do włosów, półki na kosmetyki pod prysznicem, ręczniki kąpielowe czy kapcie hotelowe to jednak nie jedyne udogodnienia w łazience hotelowej o wysokim standardzie. Kosmetyki hotelowe, bo na to udogodnienie również trzeba zwrócić uwagę, to nowoczesne wyposażenie łazienki hotelowej, skierowane jednak bardziej w stronę relaksu i wellness. Ma ono jednak swoją drugą stronę medalu, gdyż dyskretnie promuje markę i wyznacza standard całego obiektu.

Kosmetyki hotelowe, a w nich: mydełka, żele pod prysznic, szampony, odżywki, a często nawet perfumy, to świadectwo szczególnej dbałości o klienta. Jednak tą strefę komfortu również warto dostosować do upodobań gości, jak i stylu hotelu. Dla gości biznesowych najlepiej sprawdzą się kosmetyki premium, lekko perfumowane, które dają poczucie luksusu i elegancji. Z kolei dla obiektów typowo wypoczynkowych zaleca się kosmetyki o właściwościach relaksacyjnych, których zapach kojarzony może być z pobytem w spa.

Większość producentów kosmetyków, oferuje kosmetyczne linie hotelowe, które można dodatkowo opatrzyć logo i nazwą hotelu, tak by pełniły również funkcję gadżetu reklamowego. Takiej personalizacji można dokonać również na ręcznikach kąpielowych lub kapciach hotelowych. Z pewnością utrwali ona markę w świadomości gości i wprowadzi odrobinę luksusu do całego wnętrza łazienki.

Kosmetyki hotelowe będą ponadto odciążeniem dla osób, które pragną zminimalizować wielkość bagażu i zabrać wyłącznie najbardziej potrzebne rzeczy, licząc na kompleksowe wyposażenie łazienki hotelowej.

Jak dbać o wyposażenie łazienek hotelowych?

Sprzątanie i dezynfekcja sanitariatów w hotelu musi przebiegać sprawnie i dawać pożądane efekty. Łazienka hotelowa powinna być bowiem nieskazitelnie czysta i dobrze pachnieć, a na niehigieniczne zanieczyszczenia i nieprzyjemne zapachy narażone są przecież najczęściej eksploatowane - łazienki ogólnodostępne w częściach pobytowych, typu recepcja, restauracja itp.

Pierwszym krokiem będzie więc ustalenie szczegółowych procedur, które pozwolą zachować przejrzysty plan działania i umożliwią szybkie i skuteczne sprzątanie łazienki hotelowej. Dodatkowa dezynfekcja powinna zostać przeprowadzona w strefie WC, w wannie, brodziku i umywalce. Tam bowiem grodzi się najwięcej zanieczyszczeń, które powodują spadek higieny i możliwość rozprzestrzeniania chorób.

W tym celu powinno stosować się profesjonalne środki do czyszczenia łazienki hotelowej. Bez nich zwyczajnie nie da się zapewnić wysokiego poziomu higieny w łazience. Najlepiej sięgać po wydajne preparaty, dedykowane konkretnym produktom i powierzchniom, czyli np. po:

  • Środek do czyszczenia sanitariatów Buzil Bucalex G460

  • Uniwersalny środek myjący Buzil G482 Blitz Orange

  • Płyn do mycia sanitariatów Buzil T464 Bucasan Trendy

  • Środek myjąco-pielęgnujący Buzil G235 Unibuz

Prócz tego niezbędne okażą się żele do WC, preparaty do mycia kabin natryskowych, środki do udrażniania kanalizacji, a także żele do usuwania rdzy i kamienia z sanitariatów.

Czyszczenie sanitariatów w łazienkach hotelowych powinno być dokładne, gdyż każda pozostawiona niezdezynfekowana powierzchnia, po ostatnich lokatorach, może być siedliskiem bakterii i zarazków, szkodliwych dla zdrowia.

Każda wizyta obsługi hotelowej powinna wiązać się również z wymianą ręczników na czyste, zgodnie z zasadą - „Ręczniki pozostawione na podłodze – proszę wymienić. Ręczniki powieszone na wieszaku – Użyję po raz kolejny.”

W neutralizacji zapachów mogą z kolei pomóc eleganckie odświeżacze powietrza i neutralizatory zapachu:

  • Odświeżacz powietrza w sprayu o zapachu owoców tropikalnych Tork 236051

  • Kwiatowy odświeżacz powietrza w sprayu Tork 236052

  • neutralizator zapachu w sprayu Tork 23607

Akcesoria łazienkowe do hotelu – ciekawostki

  • Wyposażenie łazienek hotelowych może czasem przyprawić o zawrót głowy. Organizowane są nawet konkursy na najbardziej digitalową łazienkę hotelową. Grupa AccorHotels w 2017 roku zaprosiła do swojego konkursu zarówno polskie, jak i zagraniczne młode firmy, które miały stworzyć technologiczne rozwiązanie, które ożywiłoby hotelową łazienkę. Zwycięzcą konkursu został izraelski startup, który zaprezentował jury interaktywny system zarządzania prysznicem „SmarTap”. To rozwiązanie, które dostosowuje temperaturę wody lub oświetlenie do nawyków gości hotelowych, oszczędza zarówno wodę jak i prąd, a także chroni rury przed uszkodzeniami mechanicznymi. Projekt ma zostać wdrożony w Europie Środkowo-Wschodniej. Zaskakującą wiadomością jest fakt, że drugie miejsce w konkursie zajęła polska firma Happy House, która przedstawiła elektroniczną, innowacyjną toaletę myjącą.

  • Ekologiczny hotel „Bambu Indah” w Ubud na Bali oddaje do dyspozycji gości łazienki hotelowe z drewna tekowego, częściowo otwarte na ogród i pokryte szklanym dachem.

  • Wyposażenie łazienki w hotelu „Six Senses Laamu” na Malediwach z pewnością zachwyca wszystkich gości. Transparentna wanna, która osadzona jest w podłogowej luce, pozwala obserwować stworzenia wodne, podczas kąpieli w wannie. Ponadto, łazienka hotelowa posiada szerokie okno, przez które również otwiera się wspaniały widok.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl